Η ακταιωρός “Νίσυρος”. Από πλοίο μεταφοράς της Βασιλικής Οικογένειας μέχρι την άδοξη βύθιση της.
Γράφει ο Λεωνίδας ΤσιαντούλαςΤην περίοδο 1945 - 47 η βρετανική κυβέρνηση παραχώρησε επί δανεισμό στο ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό 15 ξύλινες ...
Γράφει ο Λεωνίδας ΤσιαντούλαςΤην περίοδο 1945 - 47 η βρετανική κυβέρνηση παραχώρησε επί δανεισμό στο ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό 15 ξύλινες ...
Ο σημαιοφόρος μας στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1948 ήταν ΗΡΩΑΣ του Β΄ΠΠ που γρήγορα ξεχάστηκε Έρευνα-κείμενο Ηρακλής ΚαλογεράκηςΑξημέρωτα της Δευτέρας της ...
Το κείμενο αυτού του άρθρου προέρχεται από το εξαιρετικό βιβλίο "Η Σωτηρία του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ και η πορεία ενός σεμνού ...
Το κείμενο που ακολουθεί προέρχεται από την ομιλία της Μπήλιως Τσουκαλά για την ημερίδα «80 χρόνια από τη βύθιση του ...
Γραπτή μαρτυρία του ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ (1916-1995), Εφέδρου Ανθυποπλοιάρχου και Πρώτου Μηχανικού της Κορβέττας ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ το 1944. Αναδημοσίευση από τα τεύχη ...
Γράφει ο Κωνσταντίνος Κουτρουλάκης 80 χρόνια πριν, τη νύχτα της 22ας προς 23η Απριλίου 1944, διαδραματίστηκε στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας ...
Το αφήγημα που ακολουθεί προέρχεται από το βιβλίο του Γιώργου Σπορίδη "Ναυτικές Ιστορίες", μια συλλογή χρονογραφημάτων, που εκδόθηκε στην Αθήνα ...
Κείμενο-Έρευνα Χρήστος Αμπατζής Η ναυμαχία της Σαλαμίνας αποτελεί πολυδιάστατο γεγονός που αντηχεί στο πέρασμα των αιώνων. Κάποιος μπορεί να το ...
Κείμενο Σπύρου Θεοδωράκη Το ατμόπλοιο “ΑΡΚΑΔΙΟΝ” ανήκε στη μεγάλη Υπερωκεάνιο ατμοπλοΐα Παπαγιάννης & Μακίβερ, ήταν ένα τροχήλατο, ελαφρύ ταχύπλοο καταδρομικό. ...
Γράφει ο Ηρακλής ΚαλογεράκηςΗ από την 28η Οκτωβρίου 1940 εισβολή των ιταλικών φασιστικών δυνάμεων με υποστήριξη από Αλβανία, δεν προχωρούσε. ...
Ο Ηρακλής Καλογεράκης γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Αποφοίτησε από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1972 και υπηρέτησε το Πολεμικό Ναυτικό επί 37 χρόνια. Μετεκπαιδεύτηκε στις Η.Π.Α στον Ανθυποβρυχιακό πόλεμο και υπήρξε για τρία χρόνια Σύμβουλος Ναυτικών Επιχειρήσεων και Προγραμματισμού στο Κέντρο Yυποθαλάσσιων Ερευνών του ΝΑΤΟ (SACLANTCENT) στην Ιταλία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο ABERDEEN σε θέματα Crisis Management and Conflict Resolution. Διετέλεσε Κυβερνήτης σε 3 πολεμικά πλοία (Ναρκοθέτης ΑΜΒΡΑΚΙΑ, Αρματαγωγό ΛΕΣΒΟΣ και Αντιτορπιλικό ΤΟΜΠΑΖΗΣ), Τμηματάρχης Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Στόλου και Τμηματάρχης Ασκήσεων ΝΑΤΟ στο ΓΕΕΘΑ. Επίσης, διετέλεσε Διευθυντής των Ναυτικών Επιχειρήσεων στο Ανώτατο Στρατηγείο Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης (SHAPE), Διευθυντής Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Υποστήριξης του ΓΕΕΘΑ και Εθνικός Αντιπρόσωπος στις επιτροπές της Σχεδίασης Ασκήσεων, των Θαλάσσιων Μεταφορών και της Επιχειρησιακής Υποστήριξης στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ. Το 2002 τοποθετήθηκε Διευθυντής Επιχειρήσεων στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την προετοιμασία και την εκτέλεση των Ολυμπιακών αγώνων όπου αναθεώρησε το Σχέδιο Αντιμετώπισης καταστροφών ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ και συνέταξε τα Εθνικά Σχέδια Αντιμετώπισης Φυσικών και Τεχνολογικών καταστροφών. Το 2005 ως Σύμβουλος του δημάρχου Βάρης –Βάρκιζας ασχολήθηκε με την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του δήμου και οργάνωσε την Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας. Από το 2010 μένει μόνιμα στην Αίγινα και ασχολείται με την ιστορική έρευνα. Είναι τακτικός αρθρογράφος των περιοδικών «Ναυτική επιθεώρηση» του Πολεμικού Ναυτικού, «Στρατιωτική ιστορία» των εκδόσεων Γκοβόστη, και «Θάλαττα» του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας. Επίσης αρθρογραφεί σε διάφορες εφημερίδες και έντυπα.
View all posts